وکام

تبلت های گرافیکی برتر

تبلت گرافیکی

اولین و مهمترین نکته ای که در ارتباط با خرید قلم نوری باید به آن توجه داشت نوع کاربری و زمینه فعالیت کاربر است. امروزه قلم و تبلت های گرافیکی یا همان اصطلاح  متداول قلم نوری در دنیای دیجیتال کاربردهای زیادی دارد. این ابزارها که ورودی کامپیوتر محسوب میشوند از طریق کابل usb یا بلوتوث به سیستم عاملهای مختلف ویندوز و مکینتاش (به تازگی اندرویید) متصل میشوند و از آنها میتوان در نرم افزارهای مختلف طراحی و نوشتاری در زمینه های مختلف دیجیتال استفاده کرد. قلم و تبلتهای گرافیکی دارای پارامترها و ویژگیهای متفاوتی هستند که به طور کامل در مقالات دیگر درباره  آنها توضیح داده شده است. در این مقاله قصد دارم با توجه به دو پارامتر محبوبیت و فروش محصولات شرکت های مختلف، قلم و تبلت های گرافیکی برتر در سال گذشته را به شما معرفی کنم.

1.اینتوس پرو مدیوم:

قلم و تبلت گرافیکی وکام مدل اینتوس پرو مدیوم با محدوده فعالیت 15 در 21 سانتیمتر، قابلیت مولتی تاچ و هشت دکمه میانبر همراه با قلم حساس به فشار واقعی 8192، قدرت تفکیک حقیقی 5080 خط در یک اینچ و قابلیت درک زاویه در حال حاضر بهترین و محبوب ترین مدل قلم نوری یا قلم و صفحه دیجیتال در بین علاقه مندان به رشته های مختلف طراحی حرفه ای گرافیک مانند طراحی صنعتی، طراحی سه بعدی، نقاشی حرفه ای دیجیتال، انیمیشن….. می باشد.

اینتوس پرو مدیوم

2.اینتوس پرو اسمال:

قلم نوری وکام مدل اینتوس پرو اسمال با محدوده فعالیت 10 در 15 سانتیمتر، قابلیت مولتی تاچ و شش دکمه میانبر همراه با قلم حساس به فشار واقعی 8192، قدرت تفکیک حقیقی 5080 خط در یک اینچ و قابلیت درک زاویه بهترین و کارآمدترین مدل قلم و تبلت گرافیکی در بین علاقه مندان به رشته ویرایش عکس، تدوین فیلم و موسیقی و طراحی کاراکتر می باشد. اتصال این مدل نیز مانند سایر محصولات سری اینتوس پرو با کابل usb و بلوتوث به کامپیوتر امکانپذیر است.

اینتوس پرو اسمال وکام

3.اینتوس وکام:

قلم و صفحه گرافیکی وکام مدل اینتوس در دو سایز اسمال با محدوده فعالیت 10 در 15 سانتیمتر و مدیوم با محدوده فعالیت 13 در 18 سانتیمتر با قابلیت اتصال بلوتوث و کابل usb از محصولات نیمه حرفه ای و میان رده محصولات شرکت وکام محسوب می شود. تبلت این مدل دارای چهار دکمه میانبر میانبر قابل تنظیم است. حساسیت به فشار قلم این مدل 4096 واقعی و قدرت تفکیک قلم و صفحه 2540 خط در یک اینچ می باشد. این محصول وکام یکی از پر فروش ترین قلم و تبلت گرافیکی ها در بین علاقه مندان به رشته نقاشی دیجیتال، تصویر سازی و فعالان حوزه طراحی فرش و پارچه می باشند.

تبلت گرافیکی اینتوس وکام

4.وان بای وکام:

محدوده فعالیت قلم نوری one by wacom سایز کوچک (Small) تقریبا 10 در 15 سانتیمتر و در سایز متوسط (Medium) حدود 13 در 18 سانتیمتر میباشد. ولی از نظر سایر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در کل میتوان گفت مدل کوچکتر برای کارهایی از قبیل امضای دیجیتال، ویرایش و شروع کار روتوش عکس و مدل بزرگتر برای شروع کار تصویرسازی، نقاشی، طراحی، تدریس و آموزش دیجیتال مناسبتر است. از دیگر مواردی که قلم نوری وان بای وکام کاربرد زیادی دارد، میتوان به امضای دیجیتال، اتوماسیون اداری، درج متون دستوشته در کامپیوتر و آموزش و تدریس الکترونیکی اشاره کرد. در این موارد چون امکانات جانبی مذکور و حساسیت و کیفیت بسیار بالا مد نظر نیست، با توجه به امکانات خوب قلم نوری وان بای وکام از جمله داشتن قلم سبک، سریع و بدون تاخیر، صفحه با کیفیت و سایز مناسب، میتوان گفت بهترین انتخاب برای شروع فعالیت دیجیتال است. در حال حاضر پیشنهاد اول بیشتر اساتید آموزشگاه ها و هنرکده ها به هنرجویانی که تازه میخواهند فعالیت خود را در زمینه هایی مانند نقاشی دیجیتال، ویرایش عکس، طراحی گرافیک و تصویر سازی دیجیتال شروع کنند، قلم نوری One by Wacom میباشد.

وان بای وکام

5. هویون H1161:

قلم و تبلت گرافیکی جدید شرکت هویون مدل H1161 محصول سال 2020 با محدوده فعالیت بزرگ 17 در 28 سانتیمتر و دکمه های زیاد میانبر روی تبلت (26 عدد) همراه با قلم جدید هویون با حساسیت به فشار 8192 و کیفیت 5080 و سرعت 266PPS یکی از مدلهای پر فروش شرکت هویون می باشد که به تازگی در زمینه تولید تبلت های گرافیکی فعالیت میکند. از این مدل در رشته های مختلف طراحی و گرافیکی و آموزش آنلاین استفاده میشود.

 تبلت گرافیکی هویون h1161

6.ایکس پی پن دکو پرو:

قلم نوری ایکس پی پن سری دکو پرو در دو سایز اسمال 23 در 13 سانتیمتر و مدیوم 27 در 15 سانتیمتر با هشت کلید میانبر و قلم حساس به فشار 8192 و قدرت تفکیک 5060 خط در اینچ قویترین و پرفروشترین محصول شرکت ایکس پی پن است که اخیرا قابلیت اتصال بلوتوث نیز به آن اضافه شده است. ایکس پی پن سری دکو پرو بهترین و با امکانات ترین محصول این شرکت میباشد که در رشته های مختلف گرافیکی توسط افراد مبتدی و نیمه حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد.

 تبلت گرافیکی دکو پرو ایکس پی پن

7.ایکس پی پن دکو 01V2:

قلم نوری ایکس پی پن Deco 01 v2 نسخه جدید مدل قبلی دکو 01 شرکت ایکس پی پن میباشد که با سایز بزرگتر از متوسط (Medium) در سال 2020 به بازار معرفی شد. این مدل تبلت گرافیکی از قلم ایکس پی پن مدل (P05B) بدون نیاز باطری استفاده میکند. کمپانی مدعی است که این مدل قلم از حساسیت به فشار تا سطح 8192 و تشخیص زاویه تا حدود 60± درجه پشتیبانی میکند. صفحه یا تبلت گرافیکی این دارای محدوده فعالیت 15.5 در 25 سانتیمتر است که اندازه قابل توجه و مناسبی  برای طراحی و نقاشی دیجیتال است. همچنین دارای 8 کلید میانبر قابل تنظیم و در قسمت سمت راست خود میباشد که به کاربر کمک میکنند که از کیبورد و موس کمتر استفاده کند و سرعت عمل کار را افزایش میدهد. این مدل با توجه به قیمت پایین و محدوده فعالیت بزرگ تبلت آن، در سال گذشته جزو تبلت های گرافیکی پرفروش برای تدریس و آموزش آنلاین محسوب میشد.

 تبلت گرافیکی دکو 01v2 ایکس پی پن

8.پاربلو A610pro:

قلم و تبلت گرافیکی پاربلو سری A610pro یکی از مدلهای خوب و پرفروش در بین قلم های نوری می باشد که دارای کیفیت و حساسیت به فشار قلم مناسب و قابل قبول نسبت به برندهای دیگر مانند هویون و ایکس پی پن است. از ویژگی های این مدل میتوان به سایز تبلت مناسب و سرعت قلم خوب و نداشتن تاخیر قلم در حین نوشتن یا طراحی اشاره کرد. هشت دکمه میانبر و حلقه لمسی روی تبلت سرعت عمل کاربر را در انجام پروژه های مختلف طراحی یا تدریس و آموزش آنلاین افزایش می دهد. قابلیت اتصال تبلت گرافیکی با کابل به دستگاه هایی که از سیستم عامل اندرویید شش به بالا پشتیبانی میکنند از دیگر ویژگی های این مدل قلم نوری است.

پاربلو A610pro

1 دیدگاه در “تبلت های گرافیکی برتر

  1. OXIYAN گفت:

    واقعا برای کار طراحی عالی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *