وکام

مانیتور جدید وکام وان به بازار آمد

وکام وان

New Wacom One creative pen display

شرکت وکام در ابتدای سال 2020 از مدل جدید قلم و مانیتور طراحی خود تحت عنوان وکام وان Wacom One رونمایی کرد. این محصول مخصوص طراحی با کیفیت و حساسیت به فشار قلم مناسب و مانیتور 13 اینچی با کیفیت تصویر فول اچ دی، در واقع ارزانترین محصول وکام از زیر مجموعه قلم و مانیتورهای مخصوص کارهای گرافیکی این شرکت میباشد. وزن و حجم کم، قیمت مناسب و امکانات جدید مانند سازگاری با سیستم عامل اندرویید و کار با قلمهای متفاوت علاوه بر قلم خود وکام، از دیگر قابلیتهای مانیتور وکام وان میباشند. با خرید این مدل با قیمت نسبتا مناسب و کمتر نسبت به سایر مدلهای مانیتور وکام، هنرجویان میتوانند لذت طراحی مستقیم با قلم برروی مانیتور را تجربه کنند.

مانیتور وکام وان

سازگاری وکام وان:

مانیتور طراحی وکام وان علاوه بر سازگاری با کامپیوترهای دارای سیستم عامل ویندوز و مکینتاش، با تعدادی از دستگاههای هوشمندی که ازسیستم عامل اندرویید 6 به بالا پشتیبانی میکنند نیز، سازگار و قابل استفاده است. با این ویژگی جدید میتوان با قلمهای سازگار در اپلیکیشنهای مختلف و قابل پشتیبانی، روی مانیتور وکام وان فعالیتهای مختلفی مانند طراحی، ویرایش، آموزش  و نقاشی….. انجام داد.

:Compatible Android devices

Huawei, Mate 20 Pro

* / **  Samsung, Galaxy S8

* / **  Samsung, Galaxy S10+

* / ** Samsung, Galaxy Note 9

* / ** Samsung, Galaxy Note 8

* / ** Samsung, Galaxy Note 10+

Samsung, Galaxy Note 10

Huawei, P30

Huawei, P20 Pro

Huawei, Mate 30 Pro

* Select device does not support Autodesk Sketchbook version 5.1.5
** Force full screen required for Bamboo Paper and MediBang paint

در حال حاضر با اپلیکیشنهای زیر میتوان با قلم و مانیتور جدید وکام وان با سیستم عامل اندرویید کار کرد. 

:Compatible apps

Autodesk SketchBook

MediBang paint

Bamboo Paper

Infinite Painter

Adobe Sketch

Adobe Premi

Concepts

ere Rush

ibisPaint

قلمهای سازگار با مانیتور وکام وان:

یکی از ویژگیهای جدید و منحصر بفرد این مدل قلم و مانیتور جدید وکام، پشتیبانی مانیتور از قلمهای متفاوت طراحی به غیر از قلم خود مانیتور وکام وان است. این امکان  جدید، توانایی کاربر را در استفاده از قلمهای دلخواه و با کاربرد متفاوت را افزایش میدهد و شرایط را برای خلاقیت  هر چه بیشتر فراهم میکند.

:Compatible pen brands

Mitsubishi Pencil 9800 Digitizer pen for raytrektab, 9800 Pencil

Samsung, Galaxy Note and Tab S Pen

STAEDTLER, Noris digital

LAMY, AL-star black EMR

Raytrektab, DG-D08IWP

.More pen brands will be available in the future

ویژگیهای قلم و مانیتور وکام وان:

مانیتور وکام وان مانند سایر مدلهای سینتیک جدید وکام از تکنولوژی ضد تابش Anti-Glare film استفاده میکند تا بازتاب نور محیط تمرکز کاربر را بهم نزند. قلم جدید این مدل تا 4096 سطح از فشار را روی مانیتور و زاویه ±60 درجه را درک میکند. کیفیت طراحی قلم و صفحه نیز 2540LPI است. ترکیب این قلم با یک مانیتور 13 اینچ محصول و ابزار مناسبی را جهت طیف وسیعی از فعالیتهای گرافیکی مانند نقاشی دیجیتال، تصویرسازی، ویرایش و تدوین فیلم و موسیقی، درج متون و آموزش الکترونیکی را با استفاده از کامپیوتر (ویندوز و مکینتاش) و موبایل و تبلت (اندرویید) را در اختیار افراد علاقه مند به شروع کار در فضای دیجیتالی و یا آندسته از هنرجویانی که بعد از تجربه قلم و صفحه های وکام مانند اینتوس، قصد تجربه کار مستقیم قلم روی مانیتور دارند، قرار میدهد.

مدل: قلم و صفحه نمایش طراحی

کیفیت مانیتور: 1080*1920 پیکسل

سازگار: ویندوز، مکینتاش، اندرویید

سایز مانیتور: 13.3 اینچ

کنتراست مانیتور: 1.1000

درک فشار قلم: 4096Level

درک زاویه قلم: ±60 درجه

کیفیت طراحی: 2540Lpi

قابلیت مولتی تاچ: ندارد

کلیدهای مانیتور: ندارد

پایه مانیتور: 19 درجه ثابت

کد دستگاه: DTC133

وکام وان

بررسی و مقایسه مانیتور طراحی وکام وان:

با توجه به اینکه قیمت قلم و صفحه نمایش وکام وان حدود 400 دلار است. این مدل ارزانترین مانیتور طراحی وکام است که تا کنون تولید شده است و تقریبا هم قیمت مدلهای دیگر برندها مانند آی پد پرو، هویون و ایکس پی پن است. در رابطه با آی پد پرو میتوان گفت این موضوع که شما بدون نیاز به کامپیوتر قادر به طراحی مستقیم روی یک تبلت پرتابل 10 اینچی هستید، بسیار خوب است. ولی هنوز آرتیست ها و هنرمندان حرفه ای از فقدان حس طبیعی کار با قلم روی مانیتور و عدم وجود تنوع کافی اپلیکیشن های حرفه ای فضای گرافیکی برای کار با قلم روی آی پد ابراز نارضایتی میکنند.

مانیتور وکام وان

در رابطه با سایر برندهای که به تازگی به بازار آمدند، مانند سری کانواس برند هویون یا آرتیست برند ایکس پی پن با قیمت مشابه وکام وان، میتوان مدلهای قلم و مانیتور 15 اینچی آنها را تهیه کرد. با توجه به گفته شرکتهای سازنده و ویژگیهایی و امکاناتی که در رابطه با این مدلها ادعا میکنند، به نظر می آید که مدلهای خوبی باشند. ولی مشخصات و ویژگیهای سایر مدلهای مختلف این برند ها را بررسی میکنیم، متوجه این نکته مهم خواهیم شد که ویژگیهای یکسان و تقریبا بالاترین مشخصات برای تمامی مدلها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال کلیه مدلهای برند ایکس پی پن و هویون از ارزانترین تا گرانترین مدل دارای حساسیت به فشار قلم (8192level) و کیفیت (5080lpi) و انواع و اقسام امکانات مختلف هستند. که این موضوع به هیچ عنوان در برندهای معتبر دیده نمیشود و اندکی قابل تامل است و اعتماد به آنها را دچار تردید میکند.

وکام برای همه:

با توجه به نکات گفته شده و این موضوع بسیار مهم که شرکت وکام حساسیت خاصی برای طبقه بندی محصولات خود با ویژگیها و مشخصات خاص برای مخاطبین در سطوح مختلف فعالیت گرافیکی و نوشتاری، از مبتدی تا پیشرفته دارد. میتوان ادعا کرد هنوز بهترین و باسابقه ترین برند در زمینه تولید محصولات و ابزار مختلف کار با قلم در فضای دیجیتال محسوب میشود.

وکام وان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart