وکام

قلم نوری برای تدریس آنلاین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی گسترده از اینترنت، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین و آموزش‌های الکترونیکی و استفاده از ابزار دیجیتال بخصوص قلم نوری برای تدریس آنلاین رایج شده است. کلاس آنلاین یا آموزش مجازی، به کلاس‌های آموزشی گفته می‌شود که با به کارگیری از تکنولوژی‌های جدید، به دانش آموزان و دانشجویان در بستر اینترنت و به صورت غیر حضوری آموزش می‌دهد. تدریس آنلاین یک فرآیند آموزش نوین است که از مجموعه ای از اطلاعات آموزشی مانند مقالات، دروس، فیلم ها، عکس ها و لینک های وب و ارتباطات شامل پیام ها و صفحه های بحث و متدهای سنجش دانش آموزان تشکیل شده است. امروزه تدریس آنلاین یک فرآیند آموزش نوین است که از مجموعه ای از اطلاعات آموزشی (مقالات، دروس، قیلم ها، عکس ها و لینک های وب) و ارتباطات (پیام ها و صفحه های بحث) و متدهای سنجش دانش آموزان تشکیل شده است.

قلم نوری برای تدریس آنلاین

در واقع کلاس آنلاین یک محیط آموزشی است که در آن محدودیت‌های زمانی و مکانی برای شرکت کننده‌ها وجود ندارد.  معلم و دانش آموز می‌توانند در محیط وب به کمک اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند به گونه ای که دانشجو میتواند به راحتی سوالات خود را مطرح کند و استاد پاسخ دهد. نکته اصلی که باعث جذابیت کلاس‌های آنلاین شده است این است که افراد میتوان در بستر وب  از نقاط مختلف در کلاس حضور و تعامل داشته باشند.

قلم نوری برای تدریس آنلاین

استفاده از تکنولوژی دیجیتال در کلاس‌های آنلاین در دنیای آموزش:

  • کامپیوتر رومیزی، لپ تاب، تبلت یا موبایل
  • استفاده از اینترنت با سرعت مناسب و پهنای باند زیاد
  • هدست یا اسپیکر و میکروفون جهت مکالمات صوتی با استاد
  •  استفاده از آخرین نسخه ی مرورگرهایی نظیر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس
  • استفاده از نرم افزارهای مخصوص آموزش آنلاین مانند Adobe Connect, Evernote, LMST, Sky Room
  • استفاده از قلم و صفحه دیجیتالی برای تولید محتوا، ویرایش و درج متون دستنویس

وکام برای تدریس آنلاین:

با توجه به نوع و شکل کلاسهای آموزشی استفاده از ابزار دیجیتال مانند اسپیکر، میکروفون، هدست و وب کم برای ارتباط استاد و شاگرد ضروری است. یکی دیگر از ابزاری که سهولت، کیفیت و سرعت آموزش دیجیتال را بخصوص برای اساتید بالا میبرد، قلم دیجیتال یا قلم نوری برای تدریس آنلاین است. در واقع این ابزار از یک قلم و صفحه تشکیل شده است که صفحه آن توسط کابل یا بلوتوث به کامپیوتر متصل میشود و با قلم آن میتوان در هر محیط و نرم افزار تحت سیستم عامل ویندوز و مکینتاش که ابزار قلم برای آن تعریف شده است ( به عنوان مثال Paint) به جای موس و کیبورد کار کرد. محصولات شرکت وکام به علت داشتن کیفیت و سرعت بالا و نداشتن سایه و تاخیر در هنگام درج متون و کشیدن اشکال متفاوت، بسیار مورد توجه معلمان و شرکت کنندگان در این کلاسها  هستند. با توجه به نوع فعالیت که بیشتر به صورت درج متون دستنویس، نوشتن فرمولهای مختلف، رسم نمودار و هایلایت کردن متون میباشد. بهترین مدل های پیشنهادی قلم نوری وکام برای تدریس آنلاین، به ترتیب اولویت در بین قلم و صفحه ها سری وان بای وکام در دو سایز اسمال و مدیوم، و سری اینتوس با سه مدل اسمال ساده، بلوتوث و مدیوم بلوتوث، و از سری قلم و مانیتور ها مدلهای وکام وان و سینتیک 16 و 22 اینچ وکام هستند.

قلم نوری وکام برای تدریس آنلاین

 انتخاب قلم نوری مناسب برای تدریس آنلاین:

در رابطه با انتخاب بهترین قلم نوری برای تدریس آنلاین و آموزش مجازی میتوان گفت که با توجه به اینکه نوع فعالیت به صورت نوشتاری و رسم شکل و نمودار است. مدلهای وان بای وکام انتخاب مناسبی هستند. مهمترین تفاوت مدلهای اینتوس قابلیت درک فشار تا سطح 4096 است. این پارامتر در مدلهای وان بای وکام حدود 2048 است. در واقع این ویژگی قلم، در آموزش و تدریس تاثیر چندانی نداشته و خیلی ملموس نیست. علاوه بر این موضوع، برخی از مدلهای اینتوس قابلیت اتصال بیسیم ازطریق بلوتوث به کامپیوتر و لب تاپ هم دارند و همچنین دارای چهار دکمه میانبر قابل برنامه ریزی برای دکمه های پرکاربرد کیبورد هستند. ویژگی مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، محدوده فعالیت صفحه دیجیتالی است. به طور کلی و با توجه به این موضوع که چهار گوشه تبلت گرافیکی با چهار گوشه مانیتور شما کالیبره میشود، مدل وان بای وکام مدیوم، وان بای وکام اسمال، اینتوس اسمال با محدوده فعالیت 13 در 18 و 10 در 15 سانتیمتر بهترین انتخابها هستند.

سایر برندها:

البته بعضی از شرکتها برای اینکه بتوانند با محصولات وکام رقابت کنند، از اعداد و ارقام اغراق آمیز در بیان ویژگیهای خود استفاده میکنند و سعی میکنند با استفاده از این موضوع و گذاشتن مقالات مختلف در اینترنت و هماهنگی با چند سایت فروش اینترنتی محصولات خود را بفروش برسانند. حتی اخیرا مشاهده شده که محصولات بخصوصی را از قول خود پرفروشترین و محبوبترین اعلام کنند و کاربر را در هنگام خرید دچار سردر گمی کنند. به عنوان مثال، با یک جستجوی ساده براحتی میتوان متوجه شد که یک کمپانی جدود ده مدل قلم نوری تولید کرده است که هر ده مدل دارای بالاترین کیفیت 5080lpi، بالاترین حساسیت به فشار 8192level، بالاترین سرعت انتقال قلم و حتی در کمال تعجب قابلیت تشخیص زاویه هستند، که این موضوع بسیار قابل تامل و بررسی است. در صورتیکه به صورت اصولی این ویزگیها در هر مدل با توجه به سطح فعالیت کاربر بایستی متفاوت باشد. به عنوان مثال وکام فقط در مدلهای سری پرو خود از چنین ویژگیهایی استفاده میکند. و به کاربران توصیه میکند که با توجه به نوع فعالیت خود محصول مناسب را انتخاب کنند.

در نهایت به خریداران قلم نوری توصیه میشود هنگام خرید به اعداد و ارقام خیلی توجه نکنند و سعی کنند با اساتید و افرادی که قبلا در رشته های متفاوت از این ابزار استفاده کردهاند مشورت بگیرتد. هرچه در ساخت یک ابزار دیجیتال از مواد بهتر و تکنولوژی بالاتری استفاده شود، به همان نسبت قیمت تمام شده بالاتر خواهد بود و امکانات جانبی مانند دکمه های میانبر و بلوتوث گذاشتن دستکش و …… هیچ تاثیری در کیفیت کار نخواهد داشت.

به عنوان مثال اگر به جدول مقایسه محصولات شرکت ایکس پی پن دقت کنید متوجه خواهید شد که کیفیت قلم وصفحه، حساسیت به فشار قلم، سرعت قلم در ارزانترین مدل تا حرفه ای ترین مدل یکسان هستند. تفاوتها بیشتر در محدوده فعالیت قلم و تعداد دکمه های میانبر است.

راهنمای خرید قلم نوری

و همین موضوع در مدلهای شرکت هویون یا پاربلو نیز مشاهده میشود:

راهنمای خرید قلم نوری

سایر نکات:

نکته دیگری که در بررسی این محصولات به نظر میرسد، تشابه بسیار زیاد بین این محصولات و همزمان تولید شدن این محصولات با هم است. به عنوان مثال به محض تولید شدن xp pen deco هویون Q620M تولید میشود. همین موضوع در مورد (xp pen H64 و Huion 640p) و (xp pen 690 و Huion 950p) و (xp pen deco03 و Huion 1060p)  و (kamvas pro 13 و Artist Pro 13) و این فرضیه که تمام قطعات این محصولات به صورت مشترک تولید میشود و با شکلهای مختلف و تبلیغات زیاد و پر هیاهو در بعضی از سایتهای اینترنتی به مشتریان عرضه میشود. 

راهنمای خرید قلم نوری

نکته مهم دیگری که برخی از کاربران قلمهای نوری سایر برندها به آن اشاره میکنند، مشکل دوام و پایداری آنهاست. بدین معنی که بعد از مدتی کار کردن با مشکلاتی مانند تاخیر قلم، خط کشیدن خودبخود قلم، به اصطلاح کاربران پریدن قلم، تغییر اندازه خطای قلم و کم شدن کیفیت فیزیکی صفحه روی تبلت به علت استفاده از مواد با کیفیت درجه دو و سه مواجه میشوند.

در هر صورت کاربران و خریداران باید در رابطه با کامنتهایی که افراد در زیر محصولات متفرقه در سایتهای پرفروش قرار میدهند، تامل بیشتری کنند. به این دلیل که این افراد به اصطلاح یا فیک هستند که متاسفانه امروز برای جذب مخاطب و خریدار بسیار متداول شده است و اکثر ما در هنگام خرید اینترنتی کالا یا اپلیکیشن با این موضوع مواجه شده ایم. و یا اینکه افرادی هستند که تازه محصول مورد نظر خود را خریداری کردند و نمیتوانند بازخورد مناسبی داشته باشند.

امتیازات استفاده از کلاس‌های آنلاین:

1- در کلاس‌های آنلاین امکان ضبط کردن کلاس‌ها و مشاهده ی مجدد آن‌ها از طریق نرم افزارهایی نظیر LMS وجود دارد.

2-با استفاده از کلاس‌های آنلاین در وقت افراد صرفه جویی می‌شود و از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود.

3- امکان به اشتراک گذاری و نمایش اسلاید‌های آموزشی و فایل‌های pdf، ویدئو‌های آموزشی به صورت همزمان.

4-امکان استفاده از ابزار دیجیتال مانند هدست و قلم نوری برای تدریس آنلاین برای بالا بردن تمرکز و کیفیت آموزش.

5- دسترسی افراد به کلاس‌های آموزشی بدون محدودیت مکانی و از طریق اینترنت وجود دارد.

6-استفاده از کلاس‌های آنلان این امکان را به شما میدهد که محیط آموزش را آنطور که راحت تر هستید انتخاب کنید.

7-دانش آموزان در هرکجای کشور که باشند به راحتی این امکان را دارند که از امکانات تحصیلی استفاده کنند.

8- استفاده از کلاس‌های آنلاین برای افراد شاغل بسیار مفید می‌باشد زیرا به راحتی میتوانند ضبط شده آن را مشاهده کنند.

9-بهره مندی آسان از بهترین و مجرب ترین اساتید کشور.

9- استفاده از کلاس‌ها در تمام روزهای هفته و تمام ساعت‌های شبانه روز.

10- استفاده آسان از کلاس‌ها و اجتناب از عوامل استرس زایی نظیر ترافیک و یا حضور در جمع.

قلم نوری وکام برای تدریس آنلاین

معایب استفاده از کلاس‌های آنلاین:

۱- تفاوت در میزان دسترسی افراد به کلاس به علت مشکل دسترسی به اینترنت و سایر امکانات دیجیتالی. افرادی که از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند و یا سخت افزارهای مناسبی ندارند ممکن است با مشکل مواجه شوند.

۲- امکان تعامل با استاد و هم کلاسی‌ها به صورت چهره به چهره وجود ندارد و این موضوع برای افرادی که از حضور در کلاس‌های فیزیکی لذت میبرند مناسب نمی‌باشد.

۳- یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در رابطه با شرکت در کلاس‌های آنلاین وجود دارد این است که تعدادی از دانش آموزان به دلیل آشنایی کمی‌ که با فناوری اطلاعات دارند در این کلاس‌ها شرکت نمیکنند و فکر میکنند استفاده از این کلاس‌ها تنها برای افرادی مناسب است که با فناوری آشنا هستند.

115 دیدگاه در “قلم نوری برای تدریس آنلاین

  1. رامین گفت:

    آیا با قلم نوری و لب تاب می تونم نوشتاری بنویسم. یا حتما صفحه رو نیاز داره

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      قلم و صفحه مکمل همدیگر هستند. هیچکدام به تنهایی کار نمیکنند و برای طراحی و نوشتار حتما نیاز به کامپیوتر است.

      1. امیررضا گفت:

        سلام مدل deco01v2برای تدریس ریاضیات و نوشتن متن چطوره

        1. mohabbei گفت:

          تولیدشرکتxp pen هست.

          1. آقای ترابی گفت:

            سلام
            من متاسفانه متوجه منظورتون نشدم

    2. مرجان گفت:

      سلام ببخشید قلمی هست مثل گوشی های نوت که بتوان روی صفحه گوشی باهاش کارکرد؟

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        مدل بمبو تیپ سازگار است ولی برای تدریس پیشنهاد نمیکنم.

    3. ALIREZA گفت:

      WTF معلومه که نمیشه با قلم نوری که نمیتونی روی مانتور معمولی هم بکشی قلم نوری مانیتور رو لمسی که نمیکنه

      1. بابک گفت:

        ??????????????

    4. سمیرا گفت:

      بله حتما از صفحه کلید ویدوز استفاده کنید

  2. زهرا گفت:

    سلام. وقت بخیر. آیا قلمی در بازار وجود دارد که بتوان از آن با لپ تاپ با صفحه لمسی و بدون صفحه استفاده کرد؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      قلم wacom bamboo ink با یکسری از دستگاههای خاص با سیستم عامل ویندوز کار میکند.

    2. امین گفت:

      بله در حد ۲۰ هزار تا ۷۰ هزار یه قلم استایلوس این کار رو براتون انجام میده.

  3. حمید گفت:

    سلام
    برای تدریس انلاین و نیز ضبط کلیپ درسی چه قلمی را پیشنهاد میکنید
    بنده یک لپ تاپ ساده 14 اینچ دارم

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      وان بای وکام اسمال یا اینتوس اسمال

      1. سعید مرادپور گفت:

        اینتوس اسمال بهتره

  4. محمد مهدی مقدم گفت:

    سلام
    اگر وکام طراحی از نوع آرت باشد را میتوان براب تدریس انلاین استفاده نمود؟

    1. آقای ترابی گفت:

      بله
      در واقع از همه مدلهای وکام میتوان برای تدریس آنلاین استفاده کرد.

  5. mojtaba گفت:

    سلام ,برای نوشتن روی فایل ها حتما باید لپ تاب لمسی باشه تا از قلم استفاده کنیم???

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      کار با قلم و تبلت ارتباطی با قابلیت لمسی لب تاب ندارد. در واقع قلم شما روی صفحه مخصوص خودش کار میکنه و به مانیتور لب تاب و کامپیوتر ارتباطی ندارد.

  6. اکبر گفت:

    سلام مناسب ترین قلم برای تدریس مجازی کدام مدله و قیمتش الان چنده و از کجا میشه تهیه کرد؟ ممنون

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      وان بای وکام اسمال
      وان بای وکام مدیوم
      اینتوس اسمال
      اینتوس مدیوم

  7. فرهاد گفت:

    سلام، آیا امکان نوشتن توی هر محیطی مثلا دسکتاپ یا مرورگر یا بطور کلی نوشتن روی هر تصویر و محیطی با این قلم وجود دارد؟ اگر نه، چه ابزاری را پیشنهاد میکنید؟

    ممنون

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      یه طور کلی باید خدمتتان عرض کنم که امکان نوشتن در نرم افزار و محیطی امکانپذیر است که ابزار قلم در آن تعریف شده باشد. در حال حاضر ابزاری که با آن بتوان در هر محیطی کار کرد وجود ندارد.

      1. رضا گفت:

        چه محیط‌هایی؟ چندتا نرم افزار رایج مثال میزنید؟

  8. میترا گفت:

    سلام لبتاب من صفحش لمسی هستش و حقیقتا در حال حاضر امکان هزینه کردن زیاد ندادم میخواستم بدونم میتونم فقط قلم رو بخرم و صفحه مخصوصش رو نخرم و روی صفحه لبتاب باهاش کار کنم؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      مدلهایی که مناسب تدریس آنلاین هستند شامل قلم و صفحه هستند و به صورت جداگانه کار نمیکنند.

      1. علی گفت:

        سلام
        برای تدریس آنلاین مدل های بامبو رو میشه استفاده کرد؟

      2. چراغی گفت:

        سلام. لطفاً در یه کلیپ نحوه استفاده از قلم و صفحه در کامپیوتر رو آموزش بدید.

        1. آقای ترابی گفت:

          سلام
          چشم

  9. رسولی گفت:

    سلام. آیا قلم نوری وکام قابلیت کار هم در ویندوز و هم اندروید رو داره؟ اگر چنین قلمی بخواهیم چی پیشنهاد میدید؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      تمام مدلهای وکام قابلیت کار با سیستم عامل ویندوز در نرم افزارهایی که ابزار قلم دارند، کار میکنند. در حال حاضر فقط مدلهای اینتوس با سیستم عامل اندرویید سازگار هستند.

  10. parinaz گفت:

    سلام براي كار فروتوشاپ و ايلاستريتور با لبتاب كدام مدل را با قيمت مناسب پيشنهاد ميكنيد،؟؟؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      با توجه به مشخصات محصولات جدید، تقریبا همه مدلها مناسب هستند. در واقع در حال حاضر به خاطر گرانیهای اخیر باید با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفتید، محصول مورد نظر را خریداری کنید.

    2. حسین گفت:

      سلام برای تدریس مطالب ریاضی و فیزیک باتوجه به وجود شکل و نمودار و فرمول و… کدوم قلم را پیشنهاد میکنید؟
      قلم های xp pen هم مفید هستند؟

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        به ترتیب
        وان بای وکام مدیوم
        وان بای وکام اسمال
        اینتوس اسمال

  11. Sara گفت:

    سلام
    برای دانش آموز کاربرد داره؟ اگر هست چه برند و مدلی رو پیشنهاد میدید

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      مدل وان بای وکام

  12. سودا گفت:

    میشه شماره تلفن بفرمائید ما تماس بگیریم

    1. آقای ترابی گفت:

      02188886708
      02188886709
      02188786534

      1. معین گفت:

        با سلام.
        ببخشید من یک لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اما صفحه اش قابلیت لمسی ندارد؛یعنی رو آن قلم کار می کند در صورتی که صفحه آن لمسی نیست؟؟؟
        کدام مدل بهتر است؟؟؟
        با تشکر.

  13. حسن بهرامی گفت:

    سلام بنده بهرامی دبیر یاضی هستم می خواستم قلم نوری تهیه کنم آیا قلم نور ی وجود دارد که هنگام نوشتن نوشته ها روی پد آن معلوم باشد وما مجبورم نباشیم پشت سر هم به صفحه لب تاب نگاه کنیم .
    چه مدل ؟ بنده فقط می خواهم روی صفحه های PDF یا دداشت های داشته باشم . وجواب سوالات را بنویسم . با تشکر فراوان

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      برای اینکه نوشته های خودتون ببینید باید قلم و نمایشگر تهیه کنید که در حال حاضر توجیه اقتصادی برای کار تدریس ندارد. البته فروشگه چاپگر یک مدل تبلت گرافیکی موجود دارد که نوشته های شما قابل رویت است.
      88886708
      88886709

  14. معین خانزاده گفت:

    با سلام.
    ببخشید من یک قلم نوری نیاز دارم که هم بتونم با لپ تاپ ام باهاش کار کنم و هم با کامپیوتر.
    در ضمن من یک دانش آموز هستم و زیاد چیز حرفه ای نمی خواهم.
    من چیزی می خواهم که با آن بتوانم روی پی دی اف ها بنویسم؛میشه راهنمایی کنید.
    با تشکر.

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      بهترین مدل برای شما وان بای وکام اسمال یا مدیوم است

  15. رویا گفت:

    سلام. من لپ تاپم صفحه ش لمسی نیست
    الان میتونم ازین قلم ها تهیه کنم؟
    قبمتش الان چقدر است و چطور سفارش بدهم؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      شما باید قلم و تبلت تهیه کنید. برای قیمت لطفا با فروشگاه تماس بگیرید.
      88886708
      88886709

  16. لیلا گفت:

    سلام و وقت بخیر :
    بنده معلم ابتدایی هستم پیشنهادتون برای آموزش مجازی چیست .لب تاپ و تبلت دارم .

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام ممنون
      وان بای وکام اسمال
      وان بای وکام مدیوم

  17. سحر گفت:

    سلام من یه دبیر هستم با یک لپ تاپ معمولی بدون صفحه لمسی . آیا قلم نوریی هست که بشه مستقیم روی لپ تاپ نوشت مثلا روی پی دی اف مطلب نوشت یا با ابزارهایی که مخصوص نوشتار هستند با قلم نوری مستقیم روی لپ تاپ نوشت

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      بستگی به نوع لب تاپ دارد که قابلیت کار با قلم را داشته باشد.

  18. احمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لپتاپم لمسی نیست ی لپتاپ acer دارم میخاستم ببینم قلمی هست که بتونم باهاش روی تاچ پد لپتاپ بنویسم و نیازی به صفحه مخصوص قلم نداشته باشم؟
    با قلم روی تاچ پد مثلاً در محیط paint

    1. آقای ترابی گفت:

      درود
      مدل دقیق لب تاپ بفرمایید.

    2. Mahya گفت:

      سلام چ مدل قلم نوری رو برای انیمشن سازی معرفی میکنید؟؟

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        کلیه مدلهای وکام برای انیمیشن سازی مناسب هستند ولی بهترین مدل برای کار انیمیشن محصولات اینتوس پرو و سینتیک پرو هستند.

  19. مریم گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم قلمی دارین بشه روی گوشی شیائومی نوت ۸پرو‌ نوشت(برای تدریس آنلاین)

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام با قلم روی گوشی مستقیم امکان نوشتن نیست. ولی بعضی از مدلهای وکام مانند اینتوس با سیستم عامل اندرویید 6 به بالا سازگار هستند. البته قلم روی صفحه خودش کار میکند، نه روی گوشی

    2. MHK گفت:

      سلام
      یک قلم خوب و با قیمت و کیفیت مناسب معرفی میکنید
      ممنون

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        سوال شما خیلی کلی است مدلهای وکام همه خوب و کارآمد هستند خرید شما بیشتر بستگی به نوع فعالیت و میزان بودجه شما دارد. به ترتیب وان بای وکام، اینتوس و اینتوس پرو متناسب با هزینه ای که برای اینکار در نظر گرفتید انتخابهای خوبی هستند.

  20. محیا گفت:

    سوال
    من یک لب تاپ ایسوس با صفحه لمسی دارم ؛ برای تدریس و نوشتن نیاز به قلم دارم ؛ قلمی هست که بتوان روی صفحه لمسی لبتاپ نوشت ؟ صرفا قلم را تهیه کنیم ؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      مدل دقیق لب تاپ میفرمایید.

      1. ترنم گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        قلمی وجود داره که بشه مستقیما روی لپ تاپ ایسوس مدلk542uf نوشت؟

        1. آقای ترابی گفت:

          خیر

  21. جواد گفت:

    سلام
    من یک تبلت سامسونک دارم که مجهز به قلم هست. آیا میتونم از این تبلت و قلمش به صورت قلم نوری در لپ تاپ استفاده کنم؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      خیر متا سفانه

  22. ترنم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    قلمی موجود هست که بشه مستقیما رو لپ تاپ Asus مدل k542u نوشت؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      خیر

  23. مهدی گفت:

    سلام بنده یک عدد Haier w1165A دارم که دارای سیستم عامل ویندوز و صفحه لمسی میباشد. میخوام بدونم ایا قلمی وجود داره تا بتوان برای تدریس با این سیستم استفاده کرد؟
    تشکر از شما

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      قلم تنها خیر، حتما باید از قلم و تبلت استفاده کنید.

  24. مریم گفت:

    سلام ببخشید روی صفحه لمسی نرم افزار نصب میشه یا حتما باید به لب تاپ وصلش کنیم؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      خیر حتما باید به لب تاپ وصل کنید.

  25. میثم گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا قلمی هست که نیاز به صفحه جداگانه نداشته باشد و با تاچ پد لپتاپ کار کند؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      خیر

  26. آرمان گفت:

    قلم گوشی ها یا تبلت ها بهتر و روان تر کار میکنند یا این قلم های نوری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      به نظر من قلم و تبلتهای گرافیکی برای تدریس آنلاین بهتر هستند.

  27. حسین گفت:

    سلام چطور میتونم حساسیت نسبت به فشار رو قطع کنم

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      اپلیکیشن wacom tablet properties را باز کنید و به قسمت تنظیمان قلم بروید و حساسیت به فشار قلم را تغغییر دهید.

  28. ناقوسی گفت:

    سلام من یک لپ تاپ ایسوس دارم که صفحه ش لمسی نیست فقط تاچ لمسی داره
    یک فلش که توک اون قلم نوری داره هم دارم
    آیا میتونم با اون بنویسم توی لپ تاپ لطفا راهنمایی بفرمائید ممنونم

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      من درست متوجه منظورتون نشدم.

  29. مهدی گفت:

    سلام
    چه قلمی را برای اسکرین پد لپتاب ایسوس ویووبوک پیشنهاد می کنید؟ تا حد امکان ظریف باشه

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      مدل دقیق لب تاپتون لطف میکنید

  30. msk گفت:

    قلم لمسی هم می تونه همین کاربرد رو داشته باشه فرق قلم لمسی با قلم نوری چیه؟

    1. آقای ترابی گفت:

      منمنظورتون از قلم لمسی متوجه نمیشم.

  31. ایمان گفت:

    درود . با سپاس از حسن توجه تون یه سوال داشتم و اون اینکه مدرس گرافیک و عکاسی هستم که علاوه بر کارهای گرافیکی در بحث روتوش و ترمیم عکس فعالیت دارم و به نظر شما بهترین پیشنهاد برای قلم نوری کدام مدل اینتوس یا سینتیک هستش ؟

    1. آقای ترابی گفت:

      بهترین پیشنهاد برای روتوش و ترمیم اینتوس پرو واینتوس است. البته که تمرکز و لذت کار با سینتیک بالاتر است.

  32. حمید رضا زندی گفت:

    سلام من دبیر ریاضی هستم قلمی میخوام که فقط باهاش فرمول بنویسم و اشکالی مثل دایره مثلث پنج ضلعی و ….رسم کنم این قلم که دیدم گفته بودید خوبه وان بای وکام اسمال
    وان بای وکام مدیوم
    اینتوس اسمال
    اینتوس مدیوم
    قیمتهاش رو میفرمایید و اینکه به مشهد چند روزه میرسه؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      به نظر من مدلهای وان باب وکام اسمال و اینتوس اسمال مدلهای مناسبی هستند

    2. آقای ترابی گفت:

      قیمتها داخل سایت هست مشهد از طریق تیپاکس معمولا دو روزه میرسد

  33. ریحانه سادات میرکاظمی گفت:

    سلام
    من بین مدل اکس پن دکو یک و دو و ، وکام اینتوس مدیوم موندم ، میدونم از نظر قیمت متفاوتن ، ولی می خوام بدونم از نظر کارایی مدلی که از وکام در نظر دارم خیلی بهتر دکوهای اکس پن هست یا نه ؟
    اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    من دبیر هندسه هستم و فعلا برای تدریس میخوام ولی جلوتر میخوام تو ادیت عکس هم استفاده کنم .

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      برای کارهایی مانند تدریس و تولید محتوا تفاوت چندانی بین مدلهایی که فرمودید نیست. ولی برای کارهای گرافیکی و مواردی مانند دوام و عمر دستگاه و کیفیت ساخت قلم و صفحه قطعا وکام بهتر است.

  34. افشين گفت:

    سلام،با چه نرم افزاري ميشه توي ورد و نرم افزار هاي افيس نوشت؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      آفیس 2016 به بالا خودش Hand writing Recognition دارد که بعد از نصب قلم نوری فعال میشود.

  35. رضا گفت:

    سلام آیا با قلم نوری میشه در سایت هایی که مخصوص تحلیل کردن هستن ازش استفاده کرد (مثل تردینگ ویو)؟

    1. آقای ترابی گفت:

      در صورتیکه نرم افزار شما ایزار قلم داشته باشد، بله

      1. رضا گفت:

        ممنونم

  36. محسن گفت:

    درود و وقتتون بخیر
    من کار تابپ و نوشتن در ورد زیاد دارم، آیا با این قلم ها می شه در ورد نوشت؟ منظورم دقیقتر اینه که من با قلم روی صفحه اش بنویسم و در ورد به صورت خودکار تبدیل به متن تایپی بشه؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      امکان نوشتن در ورد ۲۰۱۷ به بالا هست ولی برای تبدیل نوشته به فونت احتیاج به نرم افزار ocr میباشد

  37. زهره گفت:

    سلام
    وقتی قلم نوری به لبتاب وصل می‌کنم تو پاورپوینت دیگه صدا ضبط نمی کنه
    میشه راهنمایی بفرمائید چکار می‌تونم بکنم!؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      قلم و تبلت ارتباطی و تداخلی به ضبط صدا در پاور پوینت ندارد احتمالا مشکل مربوط به تنظیمات برنامه پاور پوینت میباشد.

  38. zahra گفت:

    وقتی می خواهم با قلم کار کنم خطی را سمت راست می کشم ولی روی کامپیوتر خط سمت چپ کشیده می شود
    چجوری باید درستش کنم ؟
    باتشکر

    1. آقای ترابی گفت:

      احتمالا درایور دستگاه را نصب کردید و تبلت شما کالیبره نیست

  39. گفت:

    سلام ببخشید من یه لب‌تاپ acer با ویندوز 7 دارم. اگر بخوام براش قلم نوری بگیرم شما چه قلمی رو بهم پیشنهاد میدین؟
    اگر بگید ممنون میشم ♡

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      وان بای وکام اسمال
      وان بای وکام مدیوم
      اینتوس اسمال وکام

  40. Arezo einy گفت:

    سلام من مدرس هستم ميخام ي برنامه بمن معرفي كنيد روي متن تايپ شده مثلا توي قسمت word بتونم با قلم ديجيتال بنويسم چه برنامه اي هست ك روي متن تايپ شده با قلم بتونم بنويسم ممنون منو راهنمايي كنيد

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      در برنامه های آفیس 2017 به بالا پس از نصب قلم نوری قابلیت ocr تبدیل دستنوشته به متن به طور خودکار در برنامه word فعال میشود.

  41. فهیمه گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من deco pro small خریدم، برای نوشتن به انگلیسی و کشیدن نقاشی عالی است اما در نوشتن فارسی تند نویسی ندارد و نقطه ها را خوب نمینویسد. ایا همه ی قلمهای نوری در نوشتن فارسی دقت پایینی دارند یا این مدل اینگونه است؟
    ممنون میشوم راهنمایی کنید

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      من تجربه کار با این مدل را ندارم ولی قلمها در نوشتن فارسی مشکلی ندارند.

  42. فهیمه گفت:

    میشه راهنمایی کنید برای تدریس فارسی کدام قلم مناسب است؟ منطورم این است کدام قلم در تدریس آنلاین دروس فارسی انعطاف بیشتری دارد؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      بهترین انتخاب ها وان بای وکام اسمال و مدیوم هستند.

  43. خانم رضایی گفت:

    سلام
    من قلم وکام اینتوس رو خریداری کردم و میخوام مقالاتم رو در ورد به جای تایپ با این قلم بنویسم، لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      نرم افزار Hand Writing را در آفیس فعال کنید تا بتوانید در ورد با قلم کار کنید.

  44. محمدرضا گفت:

    سلام
    لب تاب لمسی دارم به این مدل پایین
    Acer
    AspireM5
    Model:MA52

    می خواستم یک قلم بگیرم که بتونم روی صفحه لب تاب بنویسم و ویرایش کنم پی دی اف ها رو
    آیا قلمی موجود هست یا میشه از انواع مختلف و قوی قلم های دیگه استفاده کرد ،

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      قلم سازگار با این مدل لب تاپ نداریم متاسفانه

  45. zahra گفت:

    سلام من معلم ریاضی هستم و می خواهم باقلم نوری در اسکایپ یا دیو کار کنم … البته با کامپیوتر وگاهی با تب لت…امکان استفاده قلم نوری در این دو برنامه هست ؟ واگر هست راهنمایی بفرماین ممنون می شم

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما و همه معلمان زجمتکش
      به نظر من در حال حاضر برای تدریس معلمان عزیز بهترین مدل قلم و تبلت یا همان قلم نوری مدل وان بای وکام اسمال یا مدیوم میباشد.
      این دو مدل هیچ تفاوتی بجز محدوده فعالیت با هم ندارند و انتخاب آن با توجه به قیمت دو مدل بعهده خریدار می باشد.
      اسمال: 10 در 15 سانتیمتر
      مدیوم: 13 در 18 سانتیمتر
      در مورد سوال اولتون، تفاوتی بین کامپیوتر و لب تاپ در استفاده از وسیله های مختلف وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *