وکام

راهنمای خرید قلم نوری وکام

اولین و مهمترین نکته ای که در مورد راهنمای خرید قلم نوری باید به آن توجه داشت نوع کاربری و زمینه فعالیت کاربر است. امروزه قلم و تبلت گرافیکی یا همان اصطلاح  متداول قلم نوری در دنیای دیجیتال کاربردهای زیادی دارد. این ابزار که ورودی کامپیوتر محسوب میشوند از طریق کابل usb یا بلوتوث به سیستم عاملهای مختلف ویندوز و مکینتاش (به تازگی اندرویید) متصل میشوند و از آنها میتوان در نرم افزارهای مختلف طراحی و نوشتاری در زمینه های مختلف دیجیتال استفاده کرد. قلم و تبلتهای گرافیکی دارای پارامترها و ویژگیهای متفاوتی هستند که به طور مختصر به آنها اشاره خواهیم کرد و خریدار برای انتخاب قلم نوری مناسب حتما باید آنها را مورد توجه قرار دهد.

1. سایز صفحه یا محدوده فعالیت

تبلتهای گرافیکی یا صفحه های قلم نوری دارای محدوده فعالیت مشخصی هستند که با چهار گوشه مانیتور کالیبره میشوند و با قلم فقط در آن محدوده میتوان کار کرد. در واقع این قابلیت یکی از مهمترین ویژگیهایی است که کاربر هنگام خرید قلم نوری باید با توجه به سایز مانیتور و نوع فعالیت دیجیتال خود به آن توجه داشته باشد.

 2. کیفیت قلم و صفحه LPI

این ویژگی که با واحد LPI تعریف و مشخص میشود، در واقع تعداد خطوطی هستند که قلم قادر است روی یک اینچ مربع از صفحه تبلت گرافیکی ترسیم کند. در حال حاضر شرکت وکام با توجه به نیاز و سطح کاربرهای متفاوت، محصولاتی با کیفیت واقعی متفاوت بین 2500 تا 5000 LPI تولید میکند.

3. حساسیت به فشار قلم

درک قلم از سطح فشار  (Pressur Level) یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب قلم نوری مناسب است که با توجه به نوع استفاده و کاربری باید مورد توجه قرار بگیرد.  در حال حاضر محصولاتی با میزان فشار واقعی مختلف 1024،2048،4096،8192 توسط شرکت وکام تولید میشوند که میتوان با خیال راحت و آسوده آنها را خریداری کرد و  استفاده کرد.

4. سرعت انتقال قلم RPS

این ویژگی در واقع سرعت انتقال دیتا از قلم روی صفحه است که هر چه بیشتر باشد میزان تاخیر قلم کمتر است. این میزان در قلمهای مختلف بین 130 تا 260 RPS  متفاوت میباشد. البته در حال حاضر قلمهای جدید وکام که در محصولات مختلف استفاده میشوند، از حداکثر سرعت و حداقل تاخیر برخوردارند و نیازی نیست که این ویژگی زیاد مورد توجه قرار بگیرد.

5. قابلیت لمس یا مولتی تاچ

یکی از امکاناتی که  فقط در مدلهای حرفه ای قلمهای نوری وکام (Intuos Pro Wacom) دیده میشود، قابلیت مولتی تاچ صفحه تبلت گرافیکی میباشد. در واقع با استفاده از این قابلیت کاربر میتواند همزمان با استفاده از قلم با انگشتان دست کارهایی مانند zoom, Rotate, Pinch, Drag را انجام دهد. این ویژگی در عین حال که که برای بعضی از خیلی مهم است، ممکن است برای تعداد زیادی از کاربران کارآیی مهمی نداشته باشد.

6.سایر ویژگی ها

البته قلمهای نوری ویژگیهای دیگری هم دارند مانند پاک کن قلم، اتصال بیسیم و دکمه های میانبر که قابلیتهای تاثیرگذار و مهمی برای خرید و انتخاب مناسب قلم نوری محسوب نمیشوند. به طور کلی میتوان گفت شرکت سازنده، نوع فعالیت، سایز و محدوده فعالیت تبلت گرافیکی سه فاکتور مهمی هستند که یک خریدار قلم نوری باید به آن توجه کند. به عنوان مثال برای فعالیتهایی  مانند امضای دیجیتال، تدریس مجازی، تولید محتوا و شروع طراحی و نقاشی دیجیتال برای کاربر هیچ تفاوتی نمیکند که حساسیت به فشار قلم 1024 باشد یا 8192 و باید بیشتر به محدوده فعالیت قلم نوری و شرکت سازنده آن توجه داشته باشد.

جدول مقایسه قلم های نوری وکام :

قلم نوری وکام
اینتوس اینتوس بلوتوث اینتوس مدیوم اینتوس پرو اسمال اینتوس پرو مدیوماینتوس پرو لارجوان بای وکام اسمالوان بای وکام مدیوم
سایز
A6A6A5A6A5A4A6A5
کیفیت2540LPI2540LPI2540LPI5080LPI5080LPI5080LPI2540LPI2540LPI
درک فشار قلم4096LEVEL4096LEVEL4096LEVEL8192LEVEL8192LEVEL8192LEVEL2048LEVEL2048LEVEL
درک زاویه قلمنداردنداردندارددارد
داردداردنداردندارد
پاک کن قلمنداردنداردنداردداردداردداردنداردندارد
اتصال بیسیمنداردبلوتوثبلوتوثبلوتوثبلوتوثبلوتوثنداردندارد
قابلیت لمسنداردنداردنداردداردداردداردنداردندارد
کلید های میانبرچهارکلیدچهارکلیدچهارکلیدشش کلیدهشت کلیدهشت کلیدنداردندارد

کاربرد قلم های نوری وکام :

وان بای وکام (One by wacom) : اتوماسیون اداری، آموزش الکترونیک و درج متون دست نویس، ویرایش متن و عکس، روتوش، نقاشی دیجیتال، طراحی ساده،

اینتوس (Intuos) : اتوماسیون اداری و صنعتی، ویرایش، روتوش، طراحی فرش، نقاشی دیجیتال، طراحی دو بعدی و حرفه ای….

اینتوس پرو (Intuos Pro) : طراحی صنعتی، تصویرسازی، انیمیشن، کلیه پروژه های دو بعدی و سه بعدی، تولید و ویرایش حرفه ای فیلم، عکس و موزیک….

کارهایی که میتوان با قلم نوری انجام داد :

…Digital sketch, illustration, comic & manga, animation, 3D sculpting

…Graphic. design, fashion & product design

…Photo fun, image editing, professional results, video & motion graphics

…Annotation, collaboration, doodling, note taking

 انتخاب سایز مناسب :

در انتخاب سایز تبلت گرافیکی باید به چندین نکته اصلی توجه کرد. نوع کارایی و زمینه فعالیت شما اولین فاکتور در انتخاب سایز است. اگر استفاده شما از تبلت گرافیکی در زمینه ایست که ذاتا نیاز به فضای عملیاتی بزرگتری نیاز دارد، مانند طراحی صنعتی و نقشه کشی مدل های با اندازه بزرگتر مانند مدل های (Medium-A5) یا (Large-A4) را انتخاب کنید. ولی اگر فضای عملیات مورد نیاز شما کوچکتر است، مانند طراحی فرش، کاراکتر، کاشی، روتوش و ویرایش عکس… مدلهای با اندازه کوچکتر (A6-Small)  برای شما مناسبتر هستند. اندازه تبلت همچنین باید تناسب خوبی با اندازه صفحه نمایش و وضوح (رزولوشن) آن داشته باشد. یکی از نکات قابل توجه اینست که هرچه سطح تبلت شما بزرگتر باشد، نیاز به حرکات دست بیشتری برای جابجایی ماوس خواهید داشت. اگر اندازه تبلت نسبت به صفحه نمایش کامپیوتر شما خیلی کوچک باشد، باعث پرش در حرکات نشانگر ماوس می‌شود و انتخاب دقیق گزینه ها را برای شما سخت تر خواهد کرد. همچنین اگر سطح تبلت نسبت به نمایشگر شما خیلی بزرگتر باشد، باعث کندی در حرکت ماوس خواهد شد و نیاز به حرکات بیشتر دست است.

راهنمای خرید قلم نوری

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، فضا و اولویت کاری است. تبلت های بزرگتر (A4) برای کار کردن در کنار صفحه‌ کلید ها راحت نخواهند بود و دست و پا گیر محسوب می‌شوند. این سایز از تبلت های گرافیکی برای افرادی مفید است که تمرکز اصلی آنها بر روی طراحی در محدوده فعالیت حداکثر است و سایز مانیتور آنها بیش از 25 اینچ است. به طور کلی  برای کسانی که نقاشی دیجیتال، تصویرسازی و نقشه کشی انجام می‌دهند و با مانیتورهای بزرگ کار میکنند، تبلتهای گرافیکی با سایز مدیوم و لارج مناسبتر هستند.

راهنمای قلم نوری

چه مدل قلم نوری بخریم :

کمپانی وکام قدیمیترین و حرفه ای ترین شرکت ژاپنی تولید کننده انواع قلم نوری در دنیا میباشد و در حال حاضر بهترین و مناسبترین انتخاب برای تهیه تبلتهای گرافیکی محسوب میشود. در واقع در طول سالهای گذشته وکام با تولید محصولات متنوع با ویژگیهای مختلف و متناسب با نیاز کاربران سعی کرده است شرایط را برای تهیه محصولات جدید و مناسب با کیفیت عالی برای علاقه مندان به کار در فضای دیجیتالی در سطوح مختلف از مبتدی تا حرفه ای فراهم کند. به همین دلیل هنوز هم با توجه به محصولات شرکتهای دیگر مانند جنیوس، هویون، ایکس پی پن، پاربلو و …. انتخاب اول اکثر مخاطبین قلم نوری، محصولات شرکت وکام میباشد.

انتخاب قلم نوری مناسب برای تدریس آنلاین:

در رابطه با انتخاب بهترین قلم نوری برای تدریس آنلاین و آموزش مجازی میتوان گفت که با توجه به اینکه نوع فعالیت به صورت نوشتاری و رسم شکل و نمودار است. مدلهای وان بای وکام انتخاب مناسبی هستند. مهمترین تفاوت مدلهای اینتوس قابلیت درک فشار تا سطح 4096 است. این پارامتر در مدلهای وان بای وکام حدود 2048 است. در واقع این ویژگی قلم، در آموزش و تدریس تاثیر چندانی نداشته و خیلی ملموس نیست. علاوه بر این موضوع، برخی از مدلهای اینتوس قابلیت اتصال بیسیم ازطریق بلوتوث به کامپیوتر و لب تاپ هم دارند و همچنین دارای چهار دکمه میانبر قابل برنامه ریزی برای دکمه های پرکاربرد کیبورد هستند. ویژگی مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، محدوده فعالیت صفحه دیجیتالی است. به طور کلی و با توجه به این موضوع که چهار گوشه تبلت گرافیکی با چهار گوشه مانیتور شما کالیبره میشود، مدل وان بای وکام مدیوم با محدوده فعالیت 13 در 18 سانتیمتر بهترین انتخاب است. مدلهای وان بای وکام اسمال اینتوس اسمال و مدیوم هم انتخابهای مناسبی هستند.

سایر برندها:

البته بعضی از شرکتها برای اینکه بتوانند با محصولات وکام رقابت کنند، از اعداد و ارقام اغراق آمیز در بیان ویژگیهای خود استفاده میکنند و سعی میکنند با استفاده از این موضوع و گذاشتن مقالات مختلف در اینترنت و هماهنگی با چند سایت فروش اینترنتی محصولات خود را بفروش برسانند. حتی اخیرا مشاهده شده که محصولات بخصوصی را از قول خود پرفروشترین و محبوبترین اعلام کنند و کاربر را در هنگام خرید دچار سردر گمی کنند. به عنوان مثال، با یک جستجوی ساده براحتی میتوان متوجه شد که یک کمپانی جدود ده مدل قلم نوری تولید کرده است که هر ده مدل دارای بالاترین کیفیت 5080lpi، بالاترین حساسیت به فشار 8192level، بالاترین سرعت انتقال قلم و حتی در کمال تعجب قابلیت تشخیص زاویه هستند، که این موضوع بسیار قابل تامل و بررسی است. در صورتیکه به صورت اصولی این ویزگیها در هر مدل با توجه به سطح فعالیت کاربر بایستی متفاوت باشد. به عنوان مثال وکام فقط در مدلهای سری پرو خود از چنین ویژگیهایی استفاده میکند. و به کاربران توصیه میکند که با توجه به نوع فعالیت خود محصول مناسب را انتخاب کنند.

در نهایت به خریداران قلم نوری توصیه میشود هنگام خرید به اعداد و ارقام خیلی توجه نکنند و سعی کنند با اساتید و افرادی که قبلا در رشته های متفاوت از این ابزار استفاده کردهاند مشورت بگیرتد. هرچه در ساخت یک ابزار دیجیتال از مواد بهتر و تکنولوژی بالاتری استفاده شود، به همان نسبت قیمت تمام شده بالاتر خواهد بود و امکانات جانبی مانند دکمه های میانبر و بلوتوث گذاشتن دستکش و …… هیچ تاثیری در کیفیت کار نخواهد داشت.

به عنوان مثال اگر به جدول مقایسه محصولات شرکت ایکس پی پن دقت کنید متوجه خواهید شد که کیفیت قلم وصفحه، حساسیت به فشار قلم، سرعت قلم در ارزانترین مدل تا حرفه ای ترین مدل یکسان هستند. تفاوتها بیشتر در محدوده فعالیت قلم و تعداد دکمه های میانبر است.

راهنمای خرید قلم نوری

و همین موضوع در مدلهای شرکت هویون یا پاربلو نیز مشاهده میشود:

راهنمای خرید قلم نوری

سایر نکات:

نکته دیگری که در بررسی این محصولات به نظر میرسد، تشابه بسیار زیاد بین این محصولات و همزمان تولید شدن این محصولات با هم است. به عنوان مثال به محض تولید شدن xp pen deco هویون Q620M تولید میشود. همین موضوع در مورد (xp pen H64 و Huion 640p) و (xp pen 690 و Huion 950p) و (xp pen deco03 و Huion 1060p)  و (kamvas pro 13 و Artist Pro 13) و این فرضیه که تمام قطعات این محصولات به صورت مشترک تولید میشود و با شکلهای مختلف و تبلیغات زیاد و پر هیاهو در بعضی از سایتهای اینترنتی به مشتریان عرضه میشود. 

راهنمای خرید قلم نوری

نکته مهم دیگری که برخی از کاربران قلمهای نوری سایر برندها به آن اشاره میکنند، مشکل دوام و پایداری آنهاست. بدین معنی که بعد از مدتی کار کردن با مشکلاتی مانند تاخیر قلم، خط کشیدن خودبخود قلم، تغییر اندازه خطای قلم و کم شدن کیفیت فیزیکی صفحه روی تبلت به علت استفاده از مواد با کیفیت درجه دو و سه مواجه میشوند.

در هر صورت کاربران و خریداران باید در رابطه با کامنتهایی که افراد در زیر محصولات متفرقه در سایتهای پرفروش قرار میدهند، تامل بیشتری کنند. به این دلیل که این افراد به اصطلاح یا فیک هستند که متاسفانه امروز برای جذب مخاطب و خریدار بسیار متداول شده است و اکثر ما در خرید اینترنتی کالا یا اپلیکیشن با آن مواجه شده ایم. و یا افرادی هستند که تازه محصول مورد نظر خود را تهیه کرده اند و مدت زیادی از استفاده آنها از کالا نمیگذرد.

هدف مجموعه ما در درجه اول کمک به به شما جهت خرید و انتخاب قلم نوری مناسب با زمینه فعالیت شما میباشد.
در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشاوره جهت خرید قلم نوری شما میتوانید با متخصصین مجموعه وکام ایران جهت مشاوره خرید تماس بگیرید.

74 thoughts on “راهنمای خرید قلم نوری وکام

  1. احسان جمالی گفت:

    ممنون
    بسیار مفید و سودمند

  2. آرش گفت:

    عالی بود

  3. مهدی گفت:

    سلام
    پیشنهاد شما برای خرید قلم جهت استفاده در نرم افزارهای معماری مل اتوکد ، تردی مکس ، ارشیکد کدام است؟ لطفا دلایل را ذکر کنید

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      بستگی داره چقدر برای اینکار بودجه در نظر گرفتید. به نظر من بهترین گزینه اینتوس پرو مدیوم است. اینتوس مدیوم و وان بای وکام مدیوم حتما میتونه انتخاب های بعدی باشد.

  4. موحد گفت:

    باسلام ، برای فتوشاپ مدل وان بای مناسب تر هست یا اینتوس ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      قلم مدل اینتوس از حساسیت به فشار بالاتری برخوردار میباشد و قطعا مناسبتر است، ولی در مجموع انتخاب شما بستگی به نوع فعالیت گرافیکی شما دارد.

      1. Setare گفت:

        سلام
        من برای گوشی‌م دنبال خرید قلم هستم .
        گوشی من سام سونگ اس 7 edge هستش . برای طراحی و نقاشی روی گوشی نیاز به یه قلم خوب دارم منتهی متاسفانه هیچ تجربه ای و یا شناختی در این مورد ندارم . اگر امکان داره در این مورد کمی راهنماییم کنین ممنون

        1. آقای ترابی گفت:

          سلام
          برای کار طراحی و نقاشی روی سیستم عامل های اندرویید با قلم تنها شرکت وکام مدل استایلوس بمبوتیپ را پیشنهاد میکندو و از مدلهای قلم و صفحه محصولات اینتوس را معرفی کرده است.

  5. عباس تیموری گفت:

    سلام
    برای نقاشی و طراحی و کاریکاتور، شما چه پیشنهادی داربن، اینم بگم که سایز مونیتور 19 ست. ممنون میشم
    راهنمایی بفرمایید.

    1. آقای ترابی گفت:

      درود
      بستگی به میزان بودجه ای دارد که در نظر گرفتید. ولی ترتیب اولویت خریدتون باید به اینصورت باشد:
      اینتوس پرو مدیوم
      اینتوس مدیوم
      وان بای وکام مدیوم

  6. محمد حسین گفت:

    سلام
    برای روتوش و ادیت عکس با فوتوشاپ و نمایشگر لپتاپ FHD 15’6 inch چه سایزی رو پیشنهاد میدید؟

    1. محمد حسین گفت:

      در واقع من بین مدل های intous small و one by wacom medium مدیوم میخوام انتخاب کنم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    2. آقای ترابی گفت:

      سلام
      اینتوس یا اینتوس پرو اسمال

    3. نیکی گفت:

      سلام
      من تازه میخوام نقاشی دیجیتال رو شرو کنیم ، چه مدلی رو پیشنهاد میکنید؟

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        به نظر من بهترین گزینه برای شروع نقاشی دیجیتال وان بای وکام مدیوم است. البته گزینه های دیگر هم مثل وان بای اسمال اینتوس اسمال و اینتوس مدیوم مناسب هستند.

  7. علی گفت:

    با سلام
    برای اهداف آموزشی چه نوع و چه سایزی را پیشنهاد می کنید.

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      بهترین مدل برای کارهای آموزش و تدریس محصول وان بای وکام است که در دوسایز اسمال و مدیوم موجود است.

  8. شهره گفت:

    سرعت قلم در انتقال داده ها آیا در مدلهای مختلف متفاوت است ؟ در مشخصات محصولات پرو اشاره نشده و در مورد intuos RPS 133 است که نسبت به برخی دیگر از برندها , , و حد معمول 200 پایین تر است . آیا مشکل ساز نیست ؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      سرعت انتقال قلم در مدلهای اینتوس پرو حدود 233 rps است. و در مدلهای اینتوس حدود 133 rps.
      که این میزان یعنی حدود 133 کاملا کافی و قابل قبول است. در مورد سایر بندها متاسفانه در میزان حساسیت به فشار، کیفیت قلم و سرعت آن تا حدود زیادی مبالغه میشود. به عنوان نمونه در یکی از برند هایی که به تازگی خیلی تبلیغ میکند،اگر مدلهای مختلف آنرا کمی بررسی و مقایسه کنیم متوجه میشیم که قلم تمامی مدلها با هر قیمتی دارای حساسیت به فشار 8192، کیفیت 5080، سرعت 200، و از همه عجیبتر دارای قابلیت تشخیص زاویه هستند، که این موضوع بسیار قابل تامل است.

    2. محدثه گفت:

      سلام من تازه میخوام انیمیشن سازی شروع کنم بنظرتون چه تبلت و قلم نوری ای بهتره بگیرم که هم خوب باشه و هم هزینش بالا نباشه؟

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        انتخاب شما بستگی به میزان بودجه شما دارد. به ترتیب وان بای کام، اینتوس و اینتوس پرو متناسب با بودجه شما محصولات مناسبی هستند.

  9. عماد گفت:

    سلام
    وقت بخیر . برای طراحی فرش چه قلمی متناسبتر می باشد . ممنون می شم راهنمایی کنید.

    1. آقای ترابی گفت:

      برای طراحی فرش کلیه مدلها مناسب هستند و بستگی به میزان بودجه ای دارد که برای اینکار در نظر گرفته اید. البته بیشتر دوستان و همکاران شما مدلهای وان بای و اینتوس وکام را خریداری میکنند.

  10. ساسان گفت:

    سلام من ميخواستم قلم نوري wacom cintiq 16 بخرم براي كار نقاشي ديجيتال و تصويرسازي، خيلي تحقيق كردم در موردش و ميخواستم بدونم rps اين مدل چنده؟ جاي نديدم عددش رو بزاره و قيمتش هم ممنون ميشم بگيد؟ مدلي كه بنده هم ميخوام جديده و فرق داره با پرو ٣دي تاچ هم نداره، منتظر جوابتون هستم

    1. آقای ترابی گفت:

      درود
      قلم این مدل قلم نسل جدید وکام (wacom pro pen 2) میباشد و سرعت انتقال دیتا 233rps است. این مدل محصول سال 2019 میباشد، قابلیت مولتی تاچ ندارد و با قلم سه بعدی هم سازگار است.

      1. ساسان گفت:

        خيلي ممنون، قيمتش رو هم لطف ميكنيد بگيد چقدر شده متاسفانه الان دلار ٢٠هزار تومن هم شده مطمئنم گرون شده

        1. ع گفت:

          سلام.من هیچ اطلاعاتی از قلم نوری ندارم و قصد دارم یک قلم نوری برای نقاشی دیجیتال بخرم که حداقل قیمت۶تومن باشه.شما چه مارکی رو پیشنهاد میکنید.

          1. آقای ترابی گفت:

            سلام
            وان بای وکام اسمال
            وان بای وکام مدیوم
            اینتوس اسمال
            اینتوس اسمال بلوتوث

  11. Mt گفت:

    سلام.من برای تدریس مجازی ریاضی میخوام قلم نوری بگیرم.ارزان و کاربردی.چه مدلی پیشنهاد می کنید؟

    1. آقای ترابی گفت:

      وان بای وکام اسمال یا مدیوم

  12. نیما گفت:

    سلام. هدفم نقاشی نیست اما خیلی با اعداد و ارقام و نمودار های مختلف سروکار دارم فیزیک ریاضیات. اما قلمی میخوام بدون باطری و track بی سیم باشه و هم باسیم. و سایر ویژگی هاش مثل سرعت پاک کن… حداکثر باشه که تا حداقل چند سال نخوام عوض کنن. چی پیشنهاد میکنین؟ با تشکر

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      اینتوس بلوتوث اسمال
      اینتوس بلوتوث مدیوم
      اینتوس پرو اسمال
      اینتوس پرو مدیوم

      1. Ahmadi rezvane گفت:

        سلام وخت بخیر قلم نوری مناسب برای رشته گرافیک و دیجیتالی تصویر سازی که صفحه به حالت مانیتور لب تاپ نشون دهنده تصویر و داشته باشه و سیم رابط داشته باشه و با قیمت مناسب حداقل ۵ تا ۸ تومن چیو پیشنهاد میکنین؟ مارک وب کام، کدوم مدل بهتره برای این قیمت ؟ برنامه های که باید براشون نصب کنیم پولین؟ چیا هستن!!

        1. آقای ترابی گفت:

          سلام
          با این قیمت متاسفانه امکان خرید قلم و مانیتور تیست. قلم و مانیتورهای وکام حداقل از 25 میلیون شروع میشود.

  13. ندا گفت:

    با سلام. فرمودین که برای طراحی فرش اینتوس وکام مناسب است. میشه راهنمایی کنید که چه سایزیش؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      به طورکلی برای کار طراحی گرافیک به جز طراحی کاراکتر سایز مدیوم مناسبتر است. ولی اگر سایز مانیتور شما 15 اینچ باشد با سایز اسمال هم میتوانید کار کنید.

  14. آوا گفت:

    سلام. برای طراحی پارچه و‌پترن چه مدل و سایزی رو پیشنهاد میکنید؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      وان بای وکام، اینتوس، اینتوس پرو سایز مدیوم

    2. لیلا گفت:

      سلام برای لپ تاپ لنو و برای کار با برنامه فتوشاپ چه مدل با قیمت مناسب میشه تهیه کرد

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        وان بای وکام اسمال یا مدیوم برای قیمت لطفا با فروشگاه تماس بگیرید

  15. علیرضا گفت:

    سلام سوالی درباره محدوده فعالیت قلم های نوری دارم ، طرز کار قلم ها تا جایی که تحقیق کردم فهمیدم به این صورته که یا مثل مانیتور دار ها (هدفم اصلیم و نیازم اون ساده های بی مانیتور مث دکو پرو اس و … هست ) قلمو هرجای صفحه که میذاری باتوجه به تصویر مانیتورت قرار میگیره (منظور اینه که انگار صفحه مانیتور رو ریسایز کنید و بچسبونید توی صفحه ی تبلته قلم و وقتی قلمو تکون میدین با نسبت به ابعاد اون حرکت کنه ) یا نوع دیگه مثل موس هستش که هرجا نشانگر موس باشه در محل اون حرکت میکنه و جا به جا میشه . میخواستم بدونم که چطور میشه از توی جزییات یه قلم فهمید که جزو مورد اوله یا مورد دوم چون برای طراحی دیجیتال از نظرم مورد دوم خیلی بهتر و راحت تر هستش، ممنون میشم راهنمایی کنید ک چطور میتونم بفهمم طرز کار کدوم قلم چه شکلیه و ایا میشه تغییر دادش یا نه

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      سوالتون بفرمایید

  16. zahra گفت:

    سلام ببخشید من میخوام انیمیشن کار کنم برای شروع پیشنهادتون چیه؟ و اینکه وکام مدلLTC_472_N خوب هست؟

    1. آقای ترابی گفت:

      درود بر شما
      به طور کلی برای شروع فعالیت دیجیتال محصولی که فرمودید گاملا مناسب است. ولی به نظر من مدل CT-4100 گزینه مناسبتری است.

  17. رضا گفت:

    سلام
    مرسی از اطلاعات خوبتون.
    ببخشید من میخوام برای تدریس آنلاین قلم نوری خریداری کنم. طراح نیستم. صرفا تدریس و کشیدن اشکال و …
    از چه قلم نوری می تونم استفاده کنم که شرایط زیر رو داشته باشه:
    پشتیبانی از اندروید، ios
    پشتیبانی از ویندوز، مک و لینوکس
    تاخیر کم
    پایداری و دوام
    خیلی پایداری و دوامش برام مهمه و چون طراح نیستم و صرفا برای تدریس هست ممنون میشم پیشنهادی بهم ارائه کنید.

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      مدلهای اینتوس وکام با توجه به شرایط شما محصولات مناسبی هستند.

  18. داوود زندوکیل گفت:

    سلام ، برای مانیتور های Square با همون مربع چه نوع قلم با چه سایزی مناسب هستش ؟؟

  19. نغمه گفت:

    سلام
    من برای آموزش مجازی یه قلم نوری لازم دارم . تو فضای برنامه adobe connect. قیمت هم برام مهمه.
    اول از همه : بعضی از مدلها یک قلم تنها داره و بعضی ها یه صفحه هم داره چه فرقی دارن؟
    و دوم اینکه : برای کاربرد آموزشی با قیمت مناسب کدوم مدل مناسبه
    و در آخر : قلم نوری رو میشه کلا بجای موس هم استفاده کرد یا نه؟؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      اول اینکه همه مدلهای مورد استفاده برای تدریس
      آنلاین دارای یک قلم و صفحه هستند.
      دوم اینکه مدلهای وان بای وکام اسمال و مدیوم و اینتوس اسمال و مدیوم پیشنهاد من برای تدریس آنلاین است.
      و در آخر اینکه قلم نوری به جای موس هم استفاده میشود.

  20. میم قاف گفت:

    سلام.برای قلم های اینتوس هم مشکل نصب داریور روی ویندوز ده هست؟یا مشکلی با ویندوز ده ندارن؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      خیر براحتی بروری ویندوز ۱۰ قابل نصب و استفاده هستند.

      1. آقای ترابی گفت:

        سلام
        بله باز هستیم

  21. سعید گفت:

    سلام
    برای کاربرد تدریس آنلاین و رتوش و ادیت عکس اینتوس پرو مدیوم انتخاب خوبیه؟ و اینکه سایز لپ تاپ من 13 اینچه مشکلی با این مدل ایجاد نمیشه؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      به نظر من اینتوس پرو اسمال با توجه به رشته شما مناسبتر است.

  22. سعید گفت:

    سلام
    اینتوس پرو مدیوم با سایز لپ تاپ 13 اینچ مشکلی ایجاد نمیکنه؟ چطوری میشه بررسی دقیق کرد؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      خیر مشکلی ایجاد نمیکند در صورتیکه زمینه فعالیت شما ادیت و ویرایش می باشد مدل اسمال مناسب تر است.

  23. Zahra گفت:

    سلام وقت بخیر . برای طراحی و نقاشی و تصویر سازی قلم نوری میخوام شما چه قلم نوری هایی رو پیشنهاد میدید ؟هزینش تفاوتی نمیکنه.

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام ممنون
      با توجه به میزان بودجه ای که در نظر گرفتید به ترتیب وان بای وکام، اینتوس، اینتوس پرو محصولات مناسبی برای نقاشی دیجیتال و طراحی هستند.

  24. دیانا گفت:

    سلام،خسته نباشید برای طراحی لب تاب اینتوس پرو مدیوم یا لارج رو توصیه میکنید؟؟؟ساده پرو یا مدل پیپر؟چرا

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      بهترین مدل اینتوس پرو مدیوم میباشد، در مدلهای پیپر ادیشن قابلیت کار با خودکار روی کاغذ معمولی نیز به اینتوس پرو اضافه میشود و خرید آن به نوع استفاده کاربر دارد.

  25. فرشاد گفت:

    سلام من با نرم افزار موهو کار میکنم به نظرتون چه مدلی برام بهتره؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      کلیه مدلها با نرم افزار موهو سازگارند فاکتورهای مانند سایز مانیتور،محدوده فعالیت تبلت و نوع فعالیت و میزان بودجه شما مهم هستند.

      1. حسام حسینی گفت:

        سلام وقت بخیر
        برای طراحی کارکتر انیمیشن داخل انواع نرم افزار موهو ، افتر افکت،مایا ….
        قلم نوری اینتوس بلوتوث مدیوم وکامWacom Intuos Medium رو پیشنهاد میکنید

        1. آقای ترابی گفت:

          سلام
          بهترین مدلها در بین قلم و تبلت های گرافیکی برای کارهای حرفه ای که شما فرمودید به ترتیب اولویت اینتوس پرو مدیوم، اینتوس بلوتوث مدیوم و وان بای وکام مدیوم هستند.

  26. عرفان گفت:

    سلام
    من برای خرید وکام مدل اینتوس پرو مطمئن هستم ولی لطفا کمکم کنید برای انتخاب سایز، سیستمم آی مک۲۴ اینچ M1 هست، و در زمینه گرافیک و طراحی پوستر و ادیت عکس و طراحی لوگوتایپ و…فعالیت می‌کنم.
    فوتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین و…
    تصمیم خودم روی سایز اسمال هست بیشتر بدلیل بودجه و نمیدونم اگر سایز اسمال بگیرم به مشکل میخورم یا نه.
    و اینکه بهترین پیشنهاد شما هم برای مدل و هم سایز تبلت چی هست؟
    ممنون میشم از راهنماییتون.

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام
      به نظر من سایز اسمال برای کار طراحی لوگو، شخصیت و ادیت عکس مناسبتر است.

  27. ahmadi rezvane گفت:

    سلام نمیدونم پیام قبلیه من اومد براتون یا نه درمورد خرید قلم نوری پرسیده بودم و برنامه هایی که باید نصب بشه و… ممنون میشم که جواب بدین

  28. نوید گفت:

    درود
    من سیستم عاملم لینوکس است
    و تدریس هم می کنم
    مانیتورم 27 اینچه و البته ظبط و رکورد فیلم های آموزش برنامه نویسی و لینوکس هم توی برنامه هامه
    کدوم مدل رو پیشنهاد میدید؟

    1. آقای ترابی گفت:

      درود
      اینتوس مدیوم انتخاب مناسبی است

  29. میلاد گفت:

    سلام… بنده دانشجو هستم رشته برق برای حل مسائل ریاضی و فیزیک و… و همچنین و نت برداری چه مدلی رو پیشنهاد میکنید؟؟؟ بودجه مشکلی ندارم فقط یه مدلی باشه که بی نیازم کنه از کاغذ و خودکار🙏🏻

  30. میلاد گفت:

    قصد داشتم قلم نوری برند دکو مدل 01 v2 تهیه کنم ولی سایت شما رو دیدم دو دل شدم لطفا راهنماییم کنید🙏🏻
    برای کاربری حل مسائل ریاضی و در کل درس خوندن میخوام به جای کاغذ و قلم استفاده کنم

    1. آقای ترابی گفت:

      برای کارهایی که فرمودید از بین محصولات وکام مدل وان بای وکام اسمال و مدیوم مدل های مناسبی هستند

  31. میلاد یوسفی گفت:

    سلام آقای ترابی…بنده دانشجو هستم رشته برق و اکثر درسایی که باهاشون سروکار داریم محاسباتی هستن میخواستم یه قلم بخرم برای حل مسائل ریاضی و نت برداری و…. کلا میخوام کاغذ و خودکارو بزارم کنار و کارهای روزمره و یادداشت برداریمو با قلم نوری انجام بدم چه مدلی رو پیشنهاد میکنید؟؟ مشکل بودجه ندارم فقط یه چیزی باشه که سالیان سال پاسخگوی نیازام باشه یه چیزیم بالاتر حتی… خودم مدل اینتوس مدیوم (نسخه بدون بلوتوث یا همون کابلی) مد نظرمه نظر شما چیه؟؟؟

    1. آقای ترابی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به نظر من انتخاب شما مدل خیلی خوبی هست. هر چند به نظر من وان بای وکام مدیوم برای کارهایی که فرمودید کافیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *